KOM VI LØBER vil ha’ dig med derhen, hvor det danske sprog leger med eksistensen og melodiske guitarer danser tæt med brusende synthesizers. Lone Slot Nielsens nærværende vokal følger med dig ind i den drømmende indierock, og der er altid åbent for fortolkning og eftertanke. Live giver hun med sit band krop og sjæl til musikkens og tekstens både store vidder og små kringelkroge.
KOM VI LØBERS 2. album, “Parafrase” udkom 20. maj 2022 digitalt og 9. september på vinyl. Albummet er produceret af Lone Slot Nielsen og Aske Bode. “Parafrase” er skabt på baggrund af et call and respons mellem forskellige litterære værker og Nielsens egen digtning og musikalske universer. Blødende sanseindtryk og refleksioner over forgængelighed og foranderlighed går i svingninger med knastørre hverdagserfaringer. Igangsat af mødet med ord af Jørgen Leth, Dorthe Nors, Anne Carson, Frøydis Sollid Simonsen, for blot at nævne nogle.
Lone Slot Nielsens soloprojekt KOM VI LØBER debuterede i 2019 med albummet ”Sct. Hans”. Siden har hun med sit liveband spillet en række koncerter og festivaler over hele landet. I 2020 udgav hun singlerne “Hendes Ansigt” og “Bruger ikke at danse”, som begge fik en flot modtagelse med playlisting på P6 Beat og meget positive anmeldelser fra bla. GAFFA, GF Rock, Bands of Tomorrow, Good because Danish og Musik Mig Blidt. Henover sommeren 2020 blev “Hendes Ansigt” et regulært radiohit og endte som det mest spillede nummer på P6 Beat dette år. 2021 bød på endnu to stærke singler, “Flygtigt, forvirrende” og “Vi er sandet”, som fik massiv airplay, og KOM VI LØBER optrådte i april 21 live i DR Koncerthuset i P6 Live Beatet til masser af god omtale fra kanalens radioværter. 2022 startede med en support tour for Katinka Band, og vinyludgivelsen blev fejret med 5 headliner koncerter med fuldt band.
Live anmeldelser:
“Wow for en aften på Radar! Kom Vi Løber viser sig at være cirka lige så skarpe live som på plade”
(GF Rock, Troels-Henrik Krag – Liveanmeldelse fra Radar, Aarhus – 22. september 2022)
”En livsbekræftende tur rundt i eksistensen”
(Side 33, Mads Kornum – Liveanmeldelse fra Stengade, Kbh – 8. september 2022)
“Aftenens store musikalske overraskelse var bandet KOM VI LØBER, som leverede stærke sange, elektroniske lydflader og alternative poplyde. Jeg synes I skal holde øje med Lone Slot Nielsen og band. De bør løbe med sejren, som en af mine musikalske overraskelser i år.” (Side 33, Anders K. Kristensen, 22. juli 2019)
“Danish newcomer KOM VI LØBER brings not only a new face, but a fresh new sound to the Danish alt-rock scene. What a show for this only being their second performance. There is only one way for this Band to go, and that’s up! “ (Artists in the Spotlight, Kenneth Hillyard, 3. maj 2019“
“New music discovery of the week at another fantastic SPOT Festival was the wonderfully fuzzy melodic noise of KOM VI LØBER playing (and nailing) only their second ever show. Despite my not understanding a single word of their Danish lyrics, the songs speak for themselves. Check out the debut album just out via Songcrafter Music on the usual platforms (and vinyl!). Here’s my current favourite – Byen ender …” (Integrity Records, Nick Tarbitt, 6. maj 2019)
Album anmeldelser:
“En løbeild af ordberigelser i nærende melodiske og fritsvævende rammer”
(Album anmeldelse Parafrase, 6. september 2022, Mads Kornum, Side 33)
“Hendes ansigt” er en flot skæring som albummets førstesingle. I litterær sparring med Jørgen Leths 1968-digt ”Det ville glæde os” skaber den stilistiske benspændstaktik et glimrende resultat. “I kraven, i knoglen” er i særdeleshed en nummer, der griber dig i kraven med knogleknusende kraft. Et stort lydbillede skabes med ganske få elementer. “Bruger ikke at danse” sikrer med retro-synths og lilletromme-dominans albummets musikalsk mest interessante nummer. Humlen er, at lydbilledet spiller andenviolin til teksterne. Dette var også tilfældet på Sct. Hans, om end kompositionerne denne gang er mindre frembrusende. Det er i det store og hele relativt bare-bones produktioner, der flankerer teksterne. Trommer, Wurlitzer-tangenter og toastbrøds-sprøde guitarriffs. Det lyder godt. Det er behageligt. Slot Nielsen leverer sine bedste tekster til dato.
(GAFFA, 20. maj 2022)
““Flygtigt, Forvirrende” er endnu et eksempel på, at kvinden bag Kom Vi Løber, Lone Slot Nielsen, har det danske sprog i sin hule hånd. Hendes nye single tager dig op og ned ad gaderne i en by, man engang har drømt, elsket og fejlet i. Og den sætter lytteren i gang med at reflektere over, at man måske har ændret både udseende og personlighed, men den by man kender som sin “egen”, er stadig den, den altid har været.” (Bands of Tomorrow, 19. feb. 2021)
Aarhusianske Kom Vi Løber, med Lone Slot Nielsens kølige stemme og nærværende sangskrivning i front, har de seneste år udmærket sig ved personlige tekster på modersmålet – kombineret med en svævende elektrorock. Debuten Sct. Hans bragte hende succesfuld omtale – både i blogsfæren og i radioen. ”Bruger ikke at danse” er en overraskende, skæv og melodisk single, som nok skal holde Kom vi løbers succes kørende, mens det tempofyldte omkvæd allerede har sikret projektet airplay.” (GAFFA, 25. september 2020)
“KOM VI LØBER har i år udgivet et par nye singler – der begge bekræfter indtrykket af et talent, der virkelig er ved at træde i kulminerende karakter, ikke mindst på den nyeste ”Bruger ikke at danse”, der igen imponerer stærkt både hvad angår tekst og musik. ” (Side33, 19. september 2020)
“Det her, det er et af de danske numre, som jeg har været allermest begejstret for her i foråret.” (studievært Tilde Bang-Christensen), DR P6 BEAT, 16. juni 2020)
“Dagdrømmene er pakket ind i shoegazet indie-rock. Tungsindigheden og forhåbningen danser tæt. Stemningen er uafrystelig. KOM VI LØBER har med “Hendes Ansigt” skabt et lille dansk mesterværk, hvor melodiske guitartemaer og Lone Slot Nielsens stemningsfyldte vokal komplimenterer hinanden smukkeste, følsomme vis” (GAFFA, maj 2020)
“Stærk single med noget dybde og substans, samtidig med at det er iørefaldende og sætter sig fast. (Ken Thomsen, GFR, 5. juni 2020)
“Teksterne har samme rytmiske flow og sammenhængskraft, som man f.eks. kender det i de tekster Lone Hørslev skriver til UHØRT – Hørslev/Mechlenburg og Mouritz/Hørslev projektet . De leverer ikke budskaber, men giver masser af plads til eftertænksomhed. Det er kort sagt tekster på et literært niveau, der ligger milevidt over det gennemsnitlige danske debutalbum.” (Side33, Mads Kornum, 15. april 2019)
“Lone Slot Nielsens soloprojekt KOM VI LØBER har du næppe hørt om endnu, men det er en stærk omgang dansksproget indie-rock, der er et ekstra lyt værd. “ (Bands of Tomorrow, 3. april 2019)